Wiele z was, kobitki, jest jeszcze uczennicami, z resztą - każda z nas kiedyś chodziła do szkoły
powiedzcie mi, jakie były najlepsze motywacje was do nauki?
jestem przyszłym nauczycielem i jakoś w tym roku średnio sobie poradziłam z motywowaniem dzieci do nauki i sama nie wiem czy jestem złym nauczycielem czy po prostu dzieci są zbyt leniwe
Przypuszczam, że na 80% to dzieci są zbyt leniwe;-) Ciężko teraz o motywację dla dzieci. Uczniowie teraz lubią zajęcia w terenie, jakieś gry i zabawy na lekcji, lekcje z użyciem komputera. Z drugiej strony jak się nie chcą uczyć to ich sprawa będa mieć same jedynki i przyszłośc ciężka Nie przejmuj się, na pewno nie w Tobie tkwi problem:) A czego w ogóle uczysz i w których klasach?
`Co w niej jest, co w niej jest czego nie mam ja?
Blask i mrok - pogubiona w snach,
Blask i mrok - co więcej miałam dać?
Przede wszystkim trzeba wyselekcjonować porcję wiedzy, usunąć to co nudne i zbędne, bo to co jest w programie często takie bywa. Nie można też zawalać dzieciaków teorią, lepiej postarać się przekazać im wiedzę w praktycznej formie, wspomagając się grafikami, ciekawymi ćwiczeniami, dyskusjami itp. Ucz ich tak, jak sama chciałabyś być nauczana.
Jak dany przedmiot kogoś nie interesuje to ciężko coś zaradzić. A motywacje są różne, jeden uczy się bo go to ciekawi, inny ze strachu przed rodzicami, inny z kolei jest na tyle ambitny że zmusza się bo wie że będzie potrzebował tego w przyszłości. Każdą wiedzę można podać w ciekawy sposób to i siedzenie na zajęciach mniej boli, ale trzeba wiedzieć też kiedy przestać robić coś na siłę bo to powoduje reakcję odwrotną.
Też miałam z tym zawsze problem i wciąż czasami. Tzn. ze zmotywowaniem siebie. Na hellozdrowie jest artykuł o tym (http://www.hellozdrowie.pl/psychologia/ ... i-dzialasz). Ale wiadomo, to temat rzeka.
MarianAna pisze:Przejrzyj portale pracy - powinno Cię zmotywować, jak zobaczysz, że nie będziesz mieć pracy bez odpowiedniego wykształcenia.